torsdag 11 december 2008

Angående M&M och en annan sak.

Hej jag ska börja med att skriva lite tankar kring M&M. Jag tyckte koncept lätt ruggigt bra och fick mig en positiv chock då jag hörde hur Robert såg på spelet. Trodde först för min inre blick att allt skulle handla om hjältens förmågor mer en själva rollspelandet och att det på så sätt skulle flyta ut i ett ganska svagt koncept. Men efter att hört Robert tala om det har jag helt ändrat min uppfattning och längtar tills jag får se spelet i bruk.

Just nu hoppas bara att jag själv kan leva upp till mina tankar samt att vi i gruppen får en trevlig stund under den perioden som vi provspelar/spelar M&M. Min karaktär som jag skrev den kommer mer att vara inriktad mot sprängämnen och dylikt. Kraften han kommer ha får jag se hur det blir med men jag, som ni alla andra, har ju lämnat allt i Roberts händer nu. Om detta kan jag bara säga att det var ett riktigt bra initiativ av Robert att göra karaktärerna åt oss efter den mall vi ger då systemet var så pass invecklat som det var och personligen tycker jag han förtjänar tummen upp.

Nu över till det andra ärendet.
Under våren söker jag en mindre grupp av intresserade spelare som skulle vilja prov spela mitt äventyr som jag förväntas bli klar med snart. Spelet kommer vara inom DoD 6 och kommer endast vara under ett spelmöte. Vilken tid vi provspelar har ingen betydelse och intresserade kan vända sig till mig i korridorerna eller nå mig på e-post: svumpyn@hotmail.com.
Gruppen jag söker ska vara lite mindre en den vi normalt brukar vara och därför funderar jag på att ha spelmötet upp hos mig om något intresse visas. För mer information så kan ni fråga mig direkt eller genom mailen. Anledningen att jag lägger upp en "annons" här är att jag i första hand söker sådana från gruppen.

Ja detta var väl allt för mig och jag hoppas att vi kommer få en trevlig fortsättning på det kvarvarande året. Ser fram i mot M&M med glädje då detta är lite annorlunda och hoppas att provspelningen blir lyckad.

MVH Sven-Göran Isaksson A2

!!OBS!!

Glöm inte att kolla Hymis inlägg här under, är inte min mening att överskugga det inlägget, såg nämligen inte att han hade skrivit och det var därför jag skrev. Hymmis har även gett en bättre sammanfattning av mötet.




1 kommentar: